lördag 13 februari 2010

Sortera inspirationen

Idag börjar jag min byggblogg.
För ca 1 år sedan hittade jag, genom mitt intresse för New England-inspirerad inredning, bloggen Dreamhouse. Den blev en stor inspirationskälla och öppnade också ögonen för en hel massa andra bloggar, bla Humlebacken. Då var jag bara intresserad av inredning och renovering.
Så i september 2009 fick vi reda på att vår drömtomt var till salu. Den ligger bara några hundra meter från där vi bor idag, men den är omgiven av hästhagar och har en vacker skogslund på baksidan. Nu i januari blev den vår! Det här har givetvis gjort att mitt letande efter inspiration i tidningar, i butiker och givetvis på webben har ökat lavinartat. Jag började med en enkel plastmapp för att samla mina "fynd". Den räckte inte så långt. Sedan hittar jag ju majoriteten av min inspiration just på andras bygg- och inredningsbloggar. Jag måste alltså katalogisera fynden på datorn. Varför inte i en blogg? Den kommer inte att vara unik på något sätt. Men den kommer att hjälpa mig att samla min inspiartion. Och kan den dessutom ge lite tillbaka av allt det jag fått av andras bloggar, så är ju det ett stort plus!

1 kommentar:

  1. Stort grattis till er drömtomt! Låter underbart med hästhagar inpå knuten =) Kan verkligen tänka mig att allt planerande blir till en livsstil som man sugs upp av! Själv håller jag och sambon på att totalrenoverar ett radhus vi köpte för snart 2 år sedan =)

    SvaraRadera

Deltagare