lördag 11 september 2010

Byggmöte vid frukostbordet


Sådärja, nu känns det bättre. Maken och jag satte oss ner i lugn och ro och gick igenom alla papaer, hela budgeten och alla tillval en gång till. Och känslan av hanterbar kontrollöshet infann sig igen. Att bygga ett helt hus är en stor process. Det är som sagts förut fantastiskt kul, spännande och utvecklade. Det är också stressigt, oroligt och frustrerande. Som alla stora processer. Men mest är det otroligt roligt att få vara med om den här resan. Att kunna ha möjlighet att göra det. Och att få ha ett sådant här projekt tillsammans.

Tack till er alla som finns med oss hela vägen, i vått och torrt! Både familj och vänner i riktiga livet, men också ni bloggvänner är ett stort och viktigt stöd och inspirationskälla. Att dela medgång och motgång med. Tack för det!

Kram

Jennie

5 kommentarer:

  1. Skönt att det känns bra! Huset ser jättefint ut, jag vet hur det kan kännas, det är så overkligt på något sätt, man har hållit på och planerat och drömt osv osv och så ska man tänka sig att det kommer att stå ett hus på den där tomten och det huset har ni planerat, det är overkligt, spännande och roligt på en gång eller hur? Det kommer att gå bra ska ni se och plötsligt bor man där och får nypa sig i armen....kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  2. Vad skönt om det känns bättre! Och säkert bra med genomgång nu som då. Du ska se att sedan ni får upp väggarna så kommer det att kännas riktigt bra! Jag är ofta orolig här hemma och undrar om vi gör rätt, t.ex. när vi bygger så avsides så vi har en massa extra utgifter som vi skulle ha sluppit om vi skulle ha byggt på något planerat område... men varje gång jag kommer till tomten så inser jag att det är värt varje cent...och om jag mot förmodan skulle tvivla fortfarande när jag kommer dit så klättrar jag upp på balkongen och ser på utsikten och inser att jag aldrig skulle kunna trivas med att bo 20 meter från närmsta granne.

    Väntar med spänning på att ert hus ska komma, det ska bli så roligt att se foton från när det byggs upp! Ha en underbar helg :)! Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Hmmm, vad var det jag sa (skojar!)???
    Alla har vi sådana svackor när det gäller så mycket!
    Det är ju faktiskt ett "Once in a lifetime"projekt, och SÅÅ viktigt att allt blir rätt!
    Om några år, skrattar du åt dina dubier!
    Ha en fin helg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Att sätta sig ner, gå igenom allt, få lite kontroll i röran det betyder mycket, bl.a. att man inte längre befinner sig i ett gungfly. Finns inget värre. Jag planerar gärna både A, B och C men har tyvärr en alldeles för optimistisk make (i mina ögon) som mår alldeles utmärkt att bara ha A klart ;) gäller att kompromissa då. Skönt att det känns bättre!

    Ha en riktigt skön söndag!

    Kraaamiz aka

    SvaraRadera

Deltagare