lördag 26 juni 2010

Midsommar och födelsedagsfirande

Oj, vad alla firade min födelsedag igår med svenska flaggor, sång, dans och raketen. Någon sa att det visst var en annan högtid också, men jag fokuserade inte så mycket på det:)




Jodå, det blev midsommaraftonsfirande för hela slanten. Men tårtor till efterrätten blev det såklart!
Vi firade hemma hos goa vänner. De har ett av de vackraste, mest hemtrevliga och gästfria hem jag vet. Det är ett hem när det är som bäst; estetiskt vackert så man bara njuter när man är där, men samtidigt varmt och välkomnande. Ett hem man lever i, inte ett hem bara för uppvisning.



Välkomstbubbel och välkomnande dukning.


En fantastiskt god sillunch med alla tillbehör man kan tänka sig.


Lite lekar för stora och små, dans runt en liten söt midsommarstång och påföljande grillning blev det också. Härligt! Kul dessutom att jag kunde dokumentera det med min födelsedagspresent: en digital systemkamera! Jag blir väl ingen stjärnfotograf för att jag har en bra kamera precis, men bilderna kan bli betydligt skarpare och klarare än de jag kunnat ta med min ålderdomliga kamera som tvekade i en kvart innan den tryckte av.
Hoppas ni alla hade en bra Midsommarafton!

Jennie

8 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott på födelsedagen :). Ni ser ut att ha haft en underbar midsommar. Ja, det är ju precis ett sånt hem man eftersträvar; som är snyggt, stiligt men ändå varmt och välkomnande! Hoppas att vi också lyckas med det i våra husprojekt! Kram/Annie

    SvaraRadera
  2. Men visst var det dig vi flaggade för... Eller?
    Grattis i efterskott! Det måste vara härligt, att fylla år en sådan dag!
    Och ni ser verkligen ut, att ha haft en underbar midsommar!
    Lycka till med nya kameran!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Gratulerar i efterskott! Och så klart flaggade alla för dig.....ny kamera! Lyckost!
    Härligt med så goa vänner!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Vilka tårtor, vad vacker den med blombladen var! Och så fint midsommarbord, vackert porslin (jag har precis samma) kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Tack för komplimangerna.....jag suger åt mig som en svamp.
    Programmet som jag oftast gör bilderna i heter "PhotoScape v3.5" och är inget avancerat alls utan lätthanterligt. Jag fick det via "min" pc-doktor....det kanske går att ladda ner direkt från nätet, jag vet faktiskt inte.....men lite kul är det!
    Tack igen och ha det bra, kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Ja, visst har hon ett vackert hem, min syster... Fina bilder med nya kameran! Efter vad jag hört så kommer ert nya hem bli minst lika vackert, hemtrevligt och varmt. Lycka till med bygget och ha en fortsatt skön sommar. Hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  7. Åh, vilket härligt midsommar- och födelsedagsfirande det verkar ha varit!! Grym present du fick och härlig tårta det bjöds på =) Grattis i efterskott, kram!

    SvaraRadera
  8. Oj, vilka vackra tårtor! Och goda ser de också ut att va´:)

    Ha en fin onsdagkväll,

    Rebecca

    SvaraRadera

Deltagare