måndag 26 juli 2010

Markarbete


Det händer saker på tomten nu. Det grävs och det fylls på och det plattas till. Det är inte så lätt att dokumentera. För de flesta det nog mest ut så här:


Men vi kan se en tydlig uppfart (första bilden) och kan nu "gå runt i huset" och se var alla rum ska vara. Hur utsikten kommer att se ut när jag står och diskar till exempel, eller vad det första jag kommer att se när jag öppnar ytterdörren är. Det sistnämnda är gården och stallet där jag och dottern rider. Mycket trevligt.

Så fast sommaren går alldeles för fort så är det här första gången på länge som jag faktiskt längtar efter hösten och vintern. Vecka 36 kommer huset och i början på nästa år blir det inflyttning!

Jennie

6 kommentarer:

  1. åh så kul, spännande att se huset färdigt sen! kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  2. Å vad kul, jag hörde att det var en leverens i dina trakter av huvudkontoret, vi gissade att det var er som var på g.. nästan så att man blir sugen på att åka upp och titta på... det är något alldeles speciellt med att se ett hus komma:) Vi förväntar oss massor av bilder!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande, förstår att du ser fram emot att huset ska komma!! Roligt när det börjar hända saker på tomten!! Ska bli sååå spännande att följa bygget!!

    Ha en toppendag!

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  4. Ja, jag förstår verkligen, att du vill att det ska vara vecka 36! Jag minns tydligt när vår dotters hus (Humlebacken) kom - vi var där hela dagen och tittade när husdelarna lyftes med en jättekran och hissades in på tomten och sattes ihop! Det var hur kul som helst!
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Jättespännande! Det är inte alls långt till hösten, snart kör ni förbi oss med ert byggande. Tänk i början av nästa när ni sitter i ert nya hus och njuter, så kämpar vi fortfarande på med mellanväggar och rördragning ;). Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack tack, ja idag har man mest stått på insidan och sett ut i trädgården...fast gummistövlarna har varit på, hundpromenaderna måste göras ändå.....men något trädgårdsarbete blir det inte, inte ens besök i en plantskola som jag tänkte göra.....ha det så bra kram vivi soltorp

    SvaraRadera

Deltagare