tisdag 26 oktober 2010

Senaste nytt...


...är att plåten på verandan kommit upp.


Morgonen var frostig, kall och vacker. Strax efter att jag tagit den här bilden nedan sprang Wilda i stort sett rakt på en älg. Hon rusade ut på ett gärde och där stod den och tittade på henne. Hon tvärstannade och tittade på mig. Jag kallade in henne och vände långsamt på klacken och gick åt andra hållet. Till min lättnad följde hon mig, fast hon var ganska uppspelt. Älgen stirrade stint på oss och såg ut som om den funderade på om den skulle lära den där lurviga saken en läxa. Men så vände den och sprang in i skogen igen. Jag var inte kall nog att hiva upp kameran, så någon bild på älgen blev det inte.





Jennie

10 kommentarer:

  1. Vilka underbara frostbilder! Och huset går det framåt med - härligt.
    Vår hund Tingeling sprang på en älg förra året, det var så där lagom kul! Men hon klarade sig som tur var.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt med plåttaket! Nästa hus jag bygger ska absolut ha plåttak tror jag;-).
    För övrig ser det mest kallt ut - men vackert. Ha det!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina frostbilder! Och vilket fint hus! Hälsningar från husbyggare i Visby

    SvaraRadera
  4. Oj, en älg inpå huset!! Förstår att lilla vovven blev förvånad! Vad fint det blev med plåttaket på verandan, det händer saker dag för dag i ert bygge, kul att se :) Häärliga bilder för övrigt också, ni har fina vyer runt omkring er!!

    Stor nattizkramiz aka

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad fint det blir, snyggt med svart plåt där! Och vilket härligt! Vad söt hon är Wilda, hon ser lite snopen ut där på bilden. kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  6. Det blev jättefint med plåttaket på verandan!

    Vi hade en älg på närgånget besök förra hösten. Dom är verkligen stora och känns lite "opålitliga" när dom är för nära. Fina bilder! Vilken underbar natur ni har runt husknuten.

    /7Veronica

    SvaraRadera
  7. Spännande att ha älgar så nära där ni ska bo!
    Synd, att du inte fotade...
    Så fint det blev med plåt-taket!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  8. inte bara är huset osedvanligt vacker, omgivningarna är ju helt underbara också!!

    SvaraRadera
  9. Vilken idyll med både huset och omgivningen! Att det sedan stryker älgar kring huset är bara en stor bonus, enligt mig i alla fall :).
    Kram/Annie

    SvaraRadera

Deltagare