lördag 20 november 2010

Jul...eller...



Jag är lite dubbel med julen i år. Det här är första julen i bloggvärlden för mig. Det innebär en massa härlig inspiration från er alla. Så å ena sidan är jag mer sugen på jul än någonsin. Å andra sidan håller jag som bäst på att plocka ihop vårt nuvarande hem. Den starka separationsångest jag kände för Lillhem har släppt, jag börjar bli redo att släppa taget. Men att då börja pyssla och göra hemmet extra fint och mysigt - nja det funkar inte riktigt för mig. Jag har börjat packa ihop. Både bildligt och bokstavligt.

Dessutom finns det andra saker i livet just nu som gör att julen känns mindre viktig. Jag skrev ett inlägg om det, men tog bort det sedan. Av rädsla att lämna ut någon. Men flera nära och kära har det jobbigt just nu. Väldigt jobbigt.

Men kanske är det extra viktigt då att mysa till det och föra in lite ljus i tillvaron? Klart att det ska bli jul här på Lillhem också. Men den riktiga satsningen sparar jag nog till nästa år. Till Skogslunden.


Dottern hjälpte mig att komma igång idag. Hon satte igång ett pepparkaksbak. En lurvig assistent hade hon också, som gärna ville hjälpa till att städa undan deg och annat ätbart.


De härliga julgranskulorna i form av cupcakes i första bilden införskaffades också idag på favvo affären Inred i Lerum. Perfekta för ett cupcakes freak som jag. Så är jag officiellt igång med julen!

Kram till er alla!

Jennie

3 kommentarer:

  1. Så søte julekuler du har kjøpt. Jeg skjønner litt hva du mener, jeg begynner å bli veldig klar for å flytte ut av leiligheten vår, samtidig som det hadde vært koselig å tatt ordentlig farvel med stedet som har vært hjemmet vårt så lenge nå. Og en ordentlig julefeiring er jo et godt farvel :)
    Ha en fortsatt fin kveld og helg!
    Klem

    SvaraRadera
  2. Vad himla kul att få se lite bilder från dig, såå fint ni har!! Ang. känsliga inlägg, jag är väldigt spontan och har ibland undrat om mina inlägg är lite för öppna, men de har hittills fått vara kvar. Däremot har jag tagit bort en bild en gång, fniss :)) Låter kluvet att å ena sidan se fram emot jul och börja längta till ett fint nybyggt hus, och å andra sidan ha personer i omgivningen som inte mår bra... Låter som livet, går som en bergochdal-bana, upp och ner. Skönt att du börjat släppa ångesten över gamla huset, jag känner igen mig på pricken i dina känslor, det var lika tufft för mig vid min flytt.

    Önskar dig en strålande dag!

    Många kramizar aka

    SvaraRadera
  3. Förstår absolut att di inte har lust att börja pynta och piffa i huset när ni är så nära att flytta! Hos oss pyntas det nog, men allt nytt jag köper eller tillverkar görs med det nya huset i tankarna, sedan spelar det inte så stor roll fast det ser lite malplacerat ut denna jul!
    Vad tråkigt att du har människor runt dig som inte mår bra...hoppas att du ändå lyckas hitta julglädje. Man måste bara försöka tänka att de knappast börjar må bättre fastän inte du tillåter dig att glädjas över julen.
    Önskar dig en härlig söndag!
    Kramis/Annie

    SvaraRadera

Deltagare